ÖRGÜ KAMLUMBAĞA

Temmuz 4, 2008, 6:51 pm | Genel kategorisinde yayınlandı | Yorum bırakın
Etiketler: , , , ,

BEN BÜYÜYÜNCE NİNJA OLUCAAAAAM
Merhabalar,
Örgü oyuncak serimize şimdi de minik bir kaplumbağa eklendi. Şİmdiye kadar burada paylaştığım oyuncakların bir çoğunun ayrıntılı tarifini yazamadım. Örerken belli bir kalıba göre değil, tamamen doğaçlama ördüğüm için, tarifleri ayrıntılı yazmakta zorlanıyordum. Tek tek ilmeklerini sayıp yazıyor ya da örerken aklımda tutmaya çalışıyordum. Bloğuma özellikle arama motorlarından ziyarete gelenlerin birçoğunun, oyuncakların özellikle “yapılışı” nı aradıkları için, bundan sonra örerken yanımda defter ve kalem bulundurup , her sıranın aşamalarını kaydetmeye başladım.

Ayrıca, bu bloğu yeni açmış olmama rağmen, Türkiye’nin dört bir yanından sık kullanılanlara ekleyerek ya da google readere ekleyerek düzenli olarak bloğumu takip eden ziyaretçilerimi görüyorum ve çok mutlu oluyorum. Bloğumun ziyaretçilerinin günden güne artıyor olması beni motive ediyor.

KAPLUMBAĞANIN YAPILIŞI
Malzemeler :1 no tığ, nako vizon mor ve pembe ip, elyaf.
Şunu belirtmem gerekir ki, bu tip oyuncakları, sıkı iğne ile örerken sıra bitimlerinde birleştirme yapmıyoruz, direk diğer üst sıraya geçiyoruz. Sıranın nerede kaldığını belirlemek için, farklı renkte bir ipi, sıra başlangıcına geçirebilirsiniz, üst resimde defterin üzerinde örme aşamasında iken, beyaz ip ile işaretlediğimi görebilirsiniz.

Kabuk kısmı için, 4 zincir çekip, birleştirin.
1. sıra : 5 sıkı iğne
2. sıra : 10 sıkı iğne, her deliğe iki sıkı iğne yapılacak.
3. sıra : 20 sıkı iğne, ” ” “
4. sıra : 40 sıkı iğne. ” ” “
5. 6. 7. 8. 9. 10. sıra : 40 sıkı iğne
11. sıra : Yine 40 sıkı iğne örerek kabuğumuzu bitiriyoruz.

Taban kısmı için:
1. sıra : 4 zincir çekip, birleştirin.
2. sıra : 6 sıkı iğne yapın
3. sıra : 12 sıkı iğne yapın, yani her deliğe iki sıkı iğne.
4. sıra : 24 sıkı iğne
5. sıra : 48 sıkı iğne
6. sıra : 48 sıkı iğne

Baş kısmı için,
1. sıra : 3- 4 zinciri birleştirin.
2. sıra : 4 sıkı iğne
3. sıra : 8 sıkı iğne
4. sıra : 16 sıkı iğne
5. sıra : 16 sıkı iğne
6. sıra : 16 sıkı iğne
7. sıra : 14 sıkı iğne
8. sıra : 13 sıkı iğne, göz ve ağız kısmını bu aşamada iken yapıp, başın içine bir miktar elyaf koydum.
9. sıra : 10 sıkı iğne
10 sıra : 9 sıkı iğne daha yapıp, uygun yerden kabuğa birleştirdim.

Her bir ayak için, ipi iki kat yapıp, 7 zincir çektim, zincirin iki ucunu birleştirip, tabanın iç tarafına uygun yerlere diktim.

Kuyruk : 4-5 zincir çekip, diktim.
Tüm bölümleri ördükten sonra, önce ayakları, kuyruğu taban kısmına dikip, kabuğu da tabana dikerken elyafları kaplumbağamızın içine doldurup, tüm dikiş ve birleştirme işlemini tamamladım.

Yorum Yapın »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Bir Cevap Yazın

WordPress.com'da ücretsiz bir web sitesi ya da blog oluşturun.
Entries ve yorumlar feeds.

